V okviru Erasmus+ projekta “Poudarjanje pomena vključenosti s spodbujanjem medsebojne pomoči in solidarnosti v Evropi” (AIDEES) smo se v ponedeljek, 28. marca 2022, štiri dijakinje 3. a gimnazije skupaj s profesoricama Sandro Grmek in Alenko Kompare z vlakom odpeljale na srečanje v Viterbo v Italiji.
Po prihodu smo si ogledale mesto. Zvečer smo spoznale vrstnike iz Francije, Španije in Romunije.
Naslednji dan smo dijaki predstavili opravljeno raziskovalno delo o specifičnih učnih težavah ter prisluhnili predstavitvam ravnateljice in strokovnih delavk, ki se ukvarjajo z individualiziranim učnim programom za dijake. Po kosilu smo imeli orientacijo po Viterbu, kjer smo si ogledali glavne znamenitosti mesta.
Profesor Giuseppe Calabrò z Univerze Tuscia, ki se je tudi sam spopadal z disleksijo, nam je v sredo predstavil projekt Vrailexia. V projektu sodeluje več evropskih univerz, eden od rezultatov pa je razvoj aplikacije Reading Easy, ki disleksičnim študentom omogoča lažje branje. (Več o projektu: https://vrailexia.eu/)
Projektne aktivnosti so se izmenjevale z ogledi okoliških znamenitosti. Ogledali smo si slikoviti mesteci Vetralla in Caprarola. V prvem smo obiskali občinski svet, raziskali cerkev svetega Frančiška s čudovitimi freskami in mozaiki ter Ekomuzej, v drugem pa palačo Farnese in obiskali šolo IIS ‘A. Farnese’. Deževno vreme nam je preprečilo raziskovanje mestnih uličic.
Po zaključku mobilnosti smo se na poti proti domu ustavile še v Rimu in si ogledale številne znamenitosti: Kolosej, fontano Trevi, Španske stopnice, Pantheon, Trg svetega Petra in baziliko svetega Petra v Vatikanu. Poiskale pa smo tudi razstavo Salvadorja Dalija z ilustracijami Dantejeve pesnitve Božanska komedija.
S srečanja smo se vrnile z veliko lepimi spomini in novimi prijateljstvi.
Lara Rudež
Kaj se nam je najbolj vtisnilo v spomin?
- Na mednarodni izmenjavi sem pridobila nova znanja o učnih težavah. Zdi se mi pomembno, da se tudi mladi učimo o tem. … Všeč mi je bilo tudi, da smo bili v stiku z dijaki s posebnimi potrebami, saj običajno nimamo priložnosti sodelovati z njimi. (Eva)
- Srečanja sem bila zelo vesela, saj smo pridobili veliko novih znanj o specifičnih učnih težavah. … Imeli smo priložnost spoznati vrstnike iz drugih držav in ustvariti nepozabne spomine. (Lana)
- Na srečanju v Viterbu sem se naučila veliko novega. Poleg tega, da sem uživala v vseh znamenitostih, ki jih ponuja mesto, ter dobri hrani, sem spoznala tudi veliko sovrstnikov iz drugih držav. (Lara)
- … Skozi teden pa nismo spoznavali le okoliških italijanskih mest, temveč smo tudi dobili priložnost poglabljanja znanja o drugačnosti. Poslušali smo predstavitve o specifičnih učnih težavah, družili smo se z vrstniki s posebnimi potrebami iz Španije in na eni od delavnic prišli do odgovora, kako biti kot družba čim bolj vključujoči. Ta raznolikost tedenskega dogajanja mi je bila zelo všeč. (Ana)