“Januar, licej Georghe Lazar v Bukarešti, razumevanje različnosti, krepitev trdoživosti in čustvene odpornosti.”
S temi besedami so nas profesorice pri ITS družboslovje povabile k sodelovanju v Erasmus+ projektu ARII (Alterity, Resilience, Involvement and Inclusion) in na prvo srečanje v Bukarešto.
Cilj projekta so spoznavanje različnih težav (duševnih in telesnih), s katerimi se ljudje spopadamo, razumevanje drugačnosti v najširšem pomenu ter krepitev rezilientnosti (splošne življenjske prilagodljivosti in odpornosti na stres).
Na prvo srečanje v okviru projekta smo v Romunijo odpotovale štiri dijakinje 3. letnika gimnazije skupaj s profesoricama Sandro Grmek in Alenko Kompare. Od 15. do 21. januarja je štirinajst dobrosrčnih in gostoljubnih romunskih dijakov na svoj dom sprejelo vrstnike iz Slovenije, Italije, Francije in Španije.
Med druženjem smo izpilili znanje angleščine, spoznali romunsko mestno življenje, njihov jezik in navade, odkrivali skupne interese in težave, predvsem pa sklepali nova prijateljstva.
Na šoli gostiteljici smo se udeleževali različnih predavanj in delavnic, nekaj projektnega dela pa smo opravili že doma. Udeleženke srečanja smo si ogledale nagrajen romunski film Matura (Graduation, 2016, rež. Cristian Mungiu) ter se o njem pogovorile, sestavile smo tudi seznam knjig in filmov, ki tako ali drugače govorijo o drugačnosti, ter vsebino izbranih knjig in filmov povezale s cilji projekta.
V Romuniji smo prvi dan poslušali predavanje o težavah dijakov na šoli gostiteljici (o perfekcionizmu, stresu ob šolskem neuspehu), na katero so sprejeti le najboljši romunski dijaki, ki si večinoma želijo nadaljevati študij v tujini. Nato smo v skupinah kreirali logotip projekta.
V naslednjih dneh smo na eni od delavnic razmišljali o stresorjih v šolskem okolju in kako bi se z njimi lahko spoprijeti v vsaki od sodelujočih držav. Udeležili smo se tudi timbildinga, vadbe joge in likovnega ustvarjanja ob Vivaldijevih Štirih letnih časih.
Spoznavanje Romunije smo zadnji dan razširili z izletom v Transilvanijo, kjer smo obiskati razkošni grad Peles in manj razkošni, a bolj strašljiv grad Bran, domovanje grofa Drakule, ter se sprehodili po pravljičnem mestecu Brašov.
Srečanje v Romuniji smo zaključile z novimi izkušnjami, večjim razumevanjem in manj stereotipi, predvsem pa z upanjem na ponovno snidenje oktobra v Sloveniji, ko bomo sodelujoče v projektu gostili na naši šoli.
Ana Mržek, 3. b gimnazija