Od 9. do 13. maja 2022, smo na Šolskem centru Srečka Kosovela Sežana gostili drugo kratkoročno usposabljanje dijakov in učiteljev v okviru Erasmus+ strateškega partnerstva med šolami Creative Entrepreneurship 4 Culture. Gostili smo dijake in profesorje partnerskih šol iz Grčije, Romunije in Italije.
Osnovni namen usposabljanja je bil ustanoviti »joint venture« podjetje v katerem bi sodelovale vse štiri partnerske države. Podjetje se bo ukvarjalo z modnim oblikovanjem in proizvodnjo oblačil ter dodatkov z motivi naravne in kulturne dediščine sodelujočih držav. V ta namen bo partnerstvo pripravilo tudi e-shop oz. spletno platformo na kateri se bodo prodajali oblikovani modni izdelki.
Usposabljanje je bilo razdeljeno po dnevih. Prvi dan smo poimenovali kar »Resesrch day« oz. raziskovalni dan. Dijaki in profesorji so po uvodnem pozdravu in ogledu šole začeli z raziskavo trendov na tržišču. V ta namen so pod mentorstvom prof. Lilijane Fabris oblikovali anketni vprašalnik in pridobili željene podatke. Po kosilu smo nadaljevali z ustanavljanjem novega podjetja tako, da je vsaka skupina pripravila SWOT analizo svojega podjetja. S tem smo pridobili prednosti, slabosti, priložnosti in nevarnosti za vsako državo posebej. Ta spoznanja so pomagala pri oblikovanju željene strukture novega podjetja, kjer bo vsak skrbel za tisti del , za katerega je najbolj usposobljen in ima najboljše pogoje. Nato smo v mešanih skupinah naredili brainstorming in si poskušali zamisliti ime podjetja. Dobili smo tri predloge, ki jih je bilo potrebno preveriti in predstaviti. Nato so se gostje odpravili na fotoorientacijo po Sežani in tako na zanimiv način spoznali vse pomembne točke.
Drugi dan smo poimenovali »Venture day«. Dijaki so pod mentorstvom Patricje Kastelic Volf spoznali postopke postavljanja vizije, poslanstva in filozofije podjetja. Odločili smo se, da bomo v podjetje vložili 4 enake deleže, vsak 25%. Dijaki 3. ET so pod mentorstvom Mojce Železnik Buda predstavili potek in organizacijo strokovne ekskurzije spoznavanja slovenske naravne in kulturne dediščine, ki je bila na sporedu v sredo.
Sredo smo tako poimenovali kar »Heritage day«, saj so naši gostje v najlepši možni luči spoznali slovenski biser Bled in naše glavno mesto Ljubljano. Dijaki 3ET so v okviru predmeta Organizacija turističnih storitev pripravili in vrhunsko izpeljali strokovno ekskurzijo za naše goste.
Četrtek smo poimenovali »Designers day«, saj smo k sodelovanju povabili lokalne modne oblikovalce in jih prosili za predstavitev svojega dela in navdiha, ki ga črpajo iz naravne in kulturne dediščine. Tako smo spoznali blagovno znamko Ose Rose, ki je plod krativnega razmišljanja Maje in Petre Oblak z vedno večjo ekipo ustvarjalcev. Znamko je predstavila Marjetka Marković Kosovac, ki je naše goste navdušila tudi s predstavitvijo kostumografije baletnih produkcij. Nato se nam je predstavila uspešna oblikovalka Gaja Hanzel. Gaja je navdušila predvsem s svojim trajnostnim pristopom pri uporabi materialov ter z opisom kolekcije Ita Rina. Spoznali smo tudi kreacije Tjaše Škapin, ki je Slovenijo predstavljala na svetovni razstavi EXPO v Dubaju ter Tjašo Brajdih, ki navdih črpa v naravi in je ruj spremenila v pravcati kraški »brend«. Nato smo nadaljevali s predstavitvijo bivšega dijaškega podjetja KONStrukcija in akcije #wearpoetry, zaradi katere smo bili tudi povabljeni v partnerstvo. Ob 11.00 smo se udeležili otvoritve razstave naše dijakinje 4. ART Laure Jugovac, ki je pod mentorstvom Renate Nikolić za maturitetno nalogo pripravila modno kolekcijo oblačil in dodatkov iz zavrženih vrečk za tobak.
Nadaljevali smo z izgradnjo blagovne znamke ter pripravo strategije trženja novo nastalega podjetja pod mentorstvom študentk fotografije Sare, Martine in Maše. Čakal nas je še dvoboj dveh najmočnejših predlogov za znamko »brand«, ki se je razrešil kar z glasovanjem. Poleg imena smo določili tudi slogan in se počasi identificirali z novim »brandom«.
Zadnji dan smo poimenovali kar »C-ENTRE4CULT DAY«. Na višji strokovni šoli smo se seznanili z osnovami brušenja dragih in poldragih kamnov. Predstavniki vseh treh držav so s seboj prinesli svoje, lokalne kamne, ki so jih študentje oblikovanja (Žan in Tina) pod mentorstvom prof. Mihe Jerška zbrusili in spolirali ter tako pripravili za fotografiranje. Fotografije bodo del promocijske zgodbe novo nastalega podjetja in bodo uporabljene v strategiji trženja. Istočasno so v fotografskem studiu potekali kreativni fotošutingi z Martino in Saro.
Učitelji smo se sestali na krajšem koordinacijskem sestanku in evalvirali dosedanji potek projekta, aktivnosti v Sloveniji in planirali nadaljnje aktivnosti. Gostje so se zahvalili za gostoljubje, strokovnost in odlično organizacijo.
Maja Prešeren, koordinatorka projekta