Skoči na glavno vsebino

V okviru Erasmus+ projekta “Poudarjanje pomena vključenosti s spodbujanjem medsebojne pomoči in solidarnosti v Evropi” (AIDEES) smo se v ponedeljek, 28. marca 2022, štiri dijakinje 3. a gimnazije skupaj s profesoricama Sandro Grmek in Alenko Kompare z vlakom odpeljale na srečanje v Viterbo v Italiji.

Po prihodu smo si ogledale mesto. Zvečer smo spoznale vrstnike iz Francije, Španije in Romunije.

Naslednji dan smo dijaki predstavili opravljeno raziskovalno delo o specifičnih učnih težavah ter prisluhnili predstavitvam ravnateljice in strokovnih delavk, ki se ukvarjajo z individualiziranim učnim programom za dijake. Po kosilu smo imeli orientacijo po Viterbu, kjer smo si ogledali glavne znamenitosti mesta.

Profesor Giuseppe Calabrò z Univerze Tuscia, ki se je tudi sam spopadal z disleksijo, nam je v sredo predstavil projekt Vrailexia. V projektu sodeluje več evropskih univerz, eden od rezultatov pa je razvoj aplikacije Reading Easy, ki disleksičnim študentom omogoča lažje branje. (Več o projektu: https://vrailexia.eu/)

Projektne aktivnosti so se izmenjevale z ogledi okoliških znamenitosti. Ogledali smo si slikoviti mesteci Vetralla in Caprarola. V prvem smo obiskali občinski svet, raziskali cerkev svetega Frančiška s čudovitimi freskami in mozaiki ter Ekomuzej, v drugem pa palačo Farnese in obiskali šolo IIS ‘A. Farnese’. Deževno vreme nam je preprečilo raziskovanje mestnih uličic.

Po zaključku mobilnosti smo se na poti proti domu ustavile še v Rimu in si ogledale številne znamenitosti: Kolosej, fontano Trevi, Španske stopnice, Pantheon, Trg svetega Petra in baziliko svetega Petra v Vatikanu. Poiskale pa smo tudi razstavo Salvadorja Dalija z ilustracijami Dantejeve pesnitve Božanska komedija.

S srečanja smo se vrnile z veliko lepimi spomini in novimi prijateljstvi. 

Lara Rudež

Kaj se nam je najbolj vtisnilo v spomin?

  • Na mednarodni izmenjavi sem pridobila nova znanja o učnih težavah. Zdi se mi pomembno, da se tudi mladi učimo o tem. … Všeč mi je bilo tudi, da smo bili v stiku z dijaki s posebnimi potrebami, saj običajno nimamo priložnosti sodelovati z njimi. (Eva)
  • Srečanja sem bila zelo vesela, saj smo pridobili veliko novih znanj o specifičnih učnih težavah. … Imeli smo priložnost spoznati vrstnike iz drugih držav in ustvariti nepozabne spomine. (Lana)
  • Na srečanju v Viterbu sem se naučila veliko novega. Poleg tega, da sem uživala v vseh znamenitostih, ki jih ponuja mesto, ter dobri hrani, sem spoznala tudi veliko sovrstnikov iz drugih držav. (Lara)
  • … Skozi teden pa nismo spoznavali le okoliških italijanskih mest, temveč smo tudi dobili priložnost poglabljanja znanja o drugačnosti. Poslušali smo predstavitve o specifičnih učnih težavah, družili smo se z vrstniki s posebnimi potrebami iz Španije in na eni od delavnic prišli do odgovora, kako biti kot družba čim bolj vključujoči. Ta raznolikost tedenskega dogajanja mi je bila zelo všeč. (Ana)

 

 

(Visited 187 times, 1 visits today)
Dostopnost