Erasmus+ projekt VIZIJA PRIHODNOSTI
Kot dijakinja ŠC Srečka Kosovela Sežana sem se letos prvič srečala z opravljanjem delovne prakse. Med drugim nam je bilo ponujeno opravljanje delovne prakse v tujini in kot tudi nekatere ostale sošolce me je ta ideja popolnoma prevzela. Za opravljanje prakse v Španiji se je odločilo kar 16 dijakov 2. letnika ekonomskega tehnika.
Pred odhodom smo imeli na Višji strokovni šoli ŠC Sežana priprave na dvotedensko bivanje v Španiji. Študentki višje šole sta nam predstavili, kaj bomo na Mallorci počeli in kaj od nas pričakuje delodajalec. Poleg napotkov glede dela sta nam pripovedovali tudi o tem, kako presenetljiv je lahko vstop v drugo kulturno okolje, kakšen je tamkajšnji javni prevoz, kakšno nastanitev lahko pričakujemo in o tem, kako se bomo morali prilagoditi in med seboj sodelovati.
Tako smo 1. junija popoldne pristali na letališču na Mallorci; za organizacijo potovanja in na sploh projekta se zahvaljujemo naši organizatorki in koordinatorki Erasmus+ projektov na šoli, tj. profesorici Maji Prešeren. Ko smo prispeli do apartmajev, smo se udobno nastanili. Apartmaji niso bili opremljeni po najvišjih standardih, vendar je bil razgled z balkona na plažo in morje neverjeten.
Naslednji dan se je začelo naše delo. Dopoldne nam je naša koordinatorka Elisabetta razložila navodila in predstavila naše naloge in delo. Kljub temu da smo nekateri pričakovali malo drugačen potek dela, nas je pripravljen in zasnovan načrt navdušil. Ko smo se med seboj razdelili v manjše skupine, se je delo lahko začelo.
Čakali so nas tudi ogledi različnih znamenitosti in izleti na najlepše lokacije in točke, ki jih ponuja otok. V dveh tednih smo zelo podrobno raziskali glavno mesto Palma in vse njegove ulice. Vodička, ki nas je vodila po mestu, nam je predstavila zgodovino, arhitekturo in kulturne značilnosti mesta, ki so nas navdušile.
Povzpeli smo se tudi na pobočje gradu Castell de Bellver in na vrhu uživali v neverjetnem razgledu na morje, mesto in pristanišče. Organiziran smo imeli tudi izlet s katamaranom in preživeli čudovito popoldne.
Z vlakom smo se odpravili tudi v mesto Soller, ki leži bolj v notranjosti otoka. Pot nas je vodila mimo velikih nasadov pomaranč, limon in oliv. Vlak, ki povezuje mesto Soller s Palmo, deluje že od davnega leta 1912.
Naše naloge so vključevale fotografiranje, snemanje in urejanje posnetega materiala. V pisarnah podjetja Education In Progress smo se tudi naučili, kako napisati primeren članek za objavo na dano temo. Seveda je bilo za sestavo članka, poleg informacij, ki smo jih dobili na ogledih, potrebno poiskati podatke na internetu. Vseh pet skupin je v dveh tednih napisalo po dva članka o dveh čudovitih mestih. S pisanjem članka smo izboljšali predvsem svoje sposobnosti pisanja v angleščini. Kot vsi ostali sem se naučila, kako posneti fotografije in videoposnetke ter jih s pomočjo različnih aplikacij urediti tako, da sledilce pritegnejo k ogledu in obisku spletne strani delodajalca. V dveh tednih smo skupaj s koordinatorko Elisabetto posnete fotografije ter videoposnetke uredili in pripravili za objavo na socialnih omrežjih podjetja Education In Progress Spain. Objavljali smo na različnih spletnih platformah, kot sta Instagram in Facebook.
Ob zaključku izobraževanja smo morali pripraviti tudi predstavitve o opravljenem delu in doseženih ciljih. Predstavili smo jih mentorjem in z našim delom so bili zelo zadovoljni.
Prepričana sem, da je bilo dvotedensko bivanje na španskem otoku za vse dijake odlična izkušnja. V tem času smo se dobro spoznali, se družili in se naučili sodelovati ter prilagoditi drug drugemu. Ko je prišlo do nesoglasij, smo težave uspešno in samostojno rešili. Prav tako nam je ustrezalo spremstvo dveh odličnih profesoric. To sta profesorici Lucija Stanič Brezec in Lilijana Fabris. Doživetje nam bo zagotovo ostalo v zelo lepem spominu in komaj čakamo na ponovno potovanje.
Ana Marija Čehovin, 2. ET